Podstawowe informacje

Payroll Analyst II

źródło: MoneyGram International Inc

OFERTA NIEAKTUALNA

Warsaw

Data publikacji:
30-12-2018

Data ostatniej aktualizacji:
16-01-2019

Warunki zatrudnienia:
brak danych, brak danych

Poziom stanowiska:
specjalista

Zarobki:
brak danych

Pochodzenie oferty:
monsterpolska.pl

Oferty specjalne

Opis oferty pracy

Praca - Payroll Analyst II
Payroll Analyst II - (18011333)
Description
 

Job Summary

The Payroll Analyst II is responsible for running and approving payroll. Ensures quality services are provided by external parties. Co-operates with Legal Counsels to make sure all Payrolls are legally compliant. Responds to payroll related inquiries. Identifies process improvement opportunities and assists with implementation. Implements global projects related to payroll.

 

Primary Responsibilities

  • Process payroll each pay period in a timely manner by following standard procedures and checklist.
  • Maintains daily relationships with the external payroll provider.
  • Proactively challenges the Payroll provider if the local legislation is not adhered to or if the quality of services is insufficient.
  • Works closely with the chosen legal advisory company in order to receive the relevant advice.
  • Answers complex employee and manager queries as well as regulatory agencies’ queries.
  • Updates and creates procedures and checklists for the country.
  • Works with Accounting and Treasury for the Payroll accounting and Payroll payments.
  • Responsible for Time Administration for the assigned country.
  • Provides proactive advisory to the business related to payroll costs, personal income tax and social security.
  • Performs other duties as assigned.

 

Qualifications
 

Education

  • Bachelor’s degree or equivalent.

Experience

  • 3+ years Payroll experience.
  • Experience in managing third party vendors.
  • Customer service experience desirable (also internal customers).
  • Change management experience desirable.
  • Kronos knowledge nice to have.

Essential Skills

  • Strong analytical skills.
  • Knowledge of English and one of the following languages: Polish, French, German, Italian, Spanish.
  • Strong communication skills, verbal and written.
  • Proficient in Microsoft Excel.
  • Knowledge of payroll processes/systems.
  • Thorough knowledge of Payroll related legislation (tax, social security, labour law) in one or more countries.
  • Ability to work with a collaborative work style and effectively handle employee inquires.
  • Ability to implement new regulations and/or applications quickly and effectively.
  • Ability to maintain confidentiality and/or sensitive business information.
    *LI-JO30

 

Primary Location: Poland-PL-Warsaw-Warsaw
Work Locations
PL_Corp_Warsaw_13 Konstruktorska 
13 Konstruktorska Street Konstruktorska Business Center, 6th Floor
 Warsaw 02-673
Job: General Accounting
Organization: Finance
: Full-time
Job Posting: Nov 13, 2018, 4:18:43 PM

Sprawdź również inne oferty z branży:

Head Hunter / Partner Rekrutacyjny/ Freelancer
HR WARSZAWA Opis Stanowiska: • Wyszukiwanie Kandydatów Metodą Direct Search Oraz Executive Search • Przeprowadzaniu Procesu Rekrutacji I Selekcji Kandydatów Według Ściśle Określonych Kryteriów; • Tworzenie Arkusza Oceny Kandydatów, Rekomendacji Oraz Weryfikacje Referencji Wymagania: • Doświadczenie W Samodzielnym Prowadzeniu Procesów Rekrutacyjnych Na Stanowiska Niskiego, Średniego I Wysokiego Szczebla Oraz Stanowiska Specjalistyczne; • Bardzo Wysoko Rozwinięte Zdolności Komunikacyjne • Kreatywność, Pozytywne Nastawienie I Orientacja Na Osiąganie Wyników • Znajomość Jęz. Angielskiego, Zdalna

Opis oferty pracy: Head Hunter / Partner Rekrutacyjny / Freelancer Branża: Agencja HR lokalizacja: Polska Opis stanowiska: • wyszukiwanie kandydatów metodą direct search oraz executive search • przeprowadzaniu procesu rekrutacji i selekcji kandydatów według ściśle określonych kryterió"

hr manager
Randstad Polska Sp. z o.o. Kraków, Małopolskie

/10/2018/MS/34765 Kraków, Nowy Targ, Zakopane, zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę pracę z międzynarodowym środowisku atrakcyjny pakiet benefitów niezbędny pakiet szkoleń wdrożeniowych oraz podnoszących kwalifikacje odpowiedzialność za całość działań związanych z obszarem human re"

Global Head of HR
Goldman Recruitment Zjednoczone Emiraty Arabskie

Goldman Recruitment is a leading Polish consulting company specializing in recruitment using Search & Selection and Executive Search methods. Our ambition is to provide the highest level of service, ahead of the market and creating a new standard in the personal consulting industr"

specjalista ds. kadr
Terma Sp. z o.o. Czaple

Opis oferty pracy: Nie ja, ale Drugi ważniejszym jest” Jesteśmy polskim producentem grzejników łazienkowych i dekoracyjnych, grzałek, maszyn budowlanych oraz sprzętu rehabilitacyjnego. Mając 25 letnie doświadczenie, służymy ludziom nie tylko w Polsce, lecz także w ponad 40 krajach świata, na 4 ko"

specjalista ds. kadr i płac
ZM Nowak Jankowo Gdańskie

Opis oferty pracy: Zakłady Mięsne Nowak powstały w 1991 roku. To jeden z najnowocześniejszych zakładów branży mięsnej na Pomorzu. Laureat wielu nagród i wyróżnień, nie tylko branżowych. Dołącz do nas jako SPECJALISTA DS"

Rekruter / Specjalista HR
ARWA Personaldienstleistungen s.r.o. Zwickau

Firma ARWA GmbH posiadajaca 80 Oddzialow na terenie Niemiec poszukuje do naszego oddzialu w Zwickau od zaraz Specjalisty HR / Rekrutera Rekruter / Specjalista HR Zwickau Obowiązki - aktywne poszukiwanie kaondydatow/pracownikow  chetnych do pracy na terenie Niemiec - prowadzenie"