Używamy plików cookies w celu analizy ruchu na stronie, dopasowywania reklam oraz realizacji usług. Kontynuując korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies przez serwis All the Jobs. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej polityce prywatności
OK
Używamy plików cookies w celu analizy ruchu na stronie, dopasowywania reklam oraz realizacji usług. Kontynuując korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies przez serwis All the Jobs. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej polityce prywatności
OK

Jak zostać specjalistą ds. marketingu?

2020-05-16

Marketing to dziedzina bardzo dynamiczna, uzależniona od trendów i zachowań konsumentów. Praca w tej branży jest inspirująca, jednak wymaga odpowiednich kompetencji.

W pracy marketingowca liczą się przede wszystkim kompetencje miękkie, takie jak samodzielność, pomysłowość, kreatywność i poczucie odpowiedzialności za pracę. Od marketingowca zależą bowiem wyniki firmy w zakresie promocji i PR.

Czym zajmuje się specjalista ds. marketingu?

Specjalista ds. marketingu zajmuje się kampaniami marketingowymi i promocyjnymi. Zakres jego obowiązków sprowadza się do planowania i realizacji takich kampanii, ale również analizy ich wyników. W zakresie jego obowiązków może znajdować się również zarządzanie firmową stroną internetową, kanałami w mediach społecznościowych, przygotowywanie materiałów promocyjnych, monitorowanie rynku i działań konkurencji, a także nadzór nad budżetem reklamowym.

Marketingowiec współpracuje ściśle z grafikami, działem IT, dziennikarzami i magazynami branżowymi.

Jakie wykształcenie powinien posiadać specjalista ds. marketingu?

Stanowisko specjalisty ds. marketingu wymaga odpowiednio ukierunkowanej wiedzy, stąd wymaga się studiów z zakresu marketingu, zarządzenia lub ekonomii. Jednak specjalistami mogą zostać osoby bez konkretnych studiów, ale na przykład po kursach czy szkoleniach, ponieważ w tej branży liczą się przede wszystkim kompetencje i znajomość branży.

Czego od specjalisty ds. marketingu wymagają pracodawcy?

Specjalista ds. marketingu powinien wykazywać zdolność do analitycznego myślenia, ponadto być kreatywny, a także mieć zdolności strategiczne, do tego powinien mieć rozległą wiedzę na temat mechanizmów rządzących rynkiem, a także reklamą i promocją. Bardzo ważne jest, aby był na bieżąco z trendami oraz zmianami rynkowymi.

Osoba na stanowisku specjalisty ds. marketingu powinna znać i dobrze poruszać się w narzędziach analitycznych, reklamowych, pakietach biurowych oraz usprawniających pracę zespołu. Od takiej osoby wymaga się również czynnego prawo jazdy kategorii B, ponieważ praca ta z reguły powiązana jest z licznymi wyjazdami i delegacjami.

Jakie pytania mogą paść na rozmowie kwalifikacyjnej?

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzana jest przede wszystkim wiedza z tematyki funkcjonowania mediów, w tym tradycyjnych jak gazeta i telewizja, i cyfrowych jak Internet. Od specjalisty ds. marketingu oczekuje się również znajomości języka angielskiego, najlepiej w stopniu biegłym, oraz umiejętności interpersonalnych i negocjacyjnych. Sprawdzana jest także zdolność analitycznego myślenia na przykład na podstawie statystyk strony www czy oceny wyników kampanii.

Pracodawcy przykładają wagę także do kompetencji miękkich, mogą się więc pojawić testy lub pytania sprawdzające umiejętność pracy w zespole i nawiązywania kontaktów interpersonalnych, kreatywność, przebojowość i odporność na stres.

Ile zarabia specjalista ds. marketingu?

Przeciętne zarobki specjalisty ds. marketingu wynoszą 3000 zł netto. Wysokość zarobków zależy jednak od wykształcenia, doświadczenia, a przede wszystkim wielkości firmy i wielkości realizowanych projektów. Marketingowiec może pracować bezpośrednio w danej firmie, jak i po stronie agencji i realizować wówczas różne projekty dla największych marek. Praca dla dużych agencji może być powiązana z wynagrodzeniem dla specjalisty ds. marketingu nawet w wysokości ok. 6000 zł netto. Najwięksi gracze na rynku posiadający swoim portfolio kampanie medialne, które odniosły sukces, mogą pochwalić się zarobkami rzędu 20000 zł.

Specjalistami ds. marketingu zostają osoby zdeterminowane i zorganizowane, które bez problemów poruszają się w świecie nowych technologii i mechanizmów wspierających sprzedaż. Praca ta wymaga ogromnego pokładu kreatywności oraz ciągłej analizy rynku, a przede wszystkim ambicji.

Ocena artykułu:
(0)
Oceń artykuł:
Ocena artykułu:
(0)