Jak znaleźć pracę jako konsultant telefoniczny?

Data publikacji:
Jak znaleźć pracę jako konsultant telefoniczny?

Niektóre zawody wiążą się z koniecznością ciągłego obcowania z ludźmi. Do takich właśnie zawodów należy praca konsultanta telefonicznego. Sprawdź, czego wymaga się od kandydata na to stanowisko.

Praca na stanowisku konsultanta telefonicznego jest o tyle specyficzna, że w większym stopniu niż określonych kwalifikacji zawodowych wymaga odpowiednich cech osobowościowych. Jakie to są cechy i czy oprócz takich czy innych predyspozycji liczą się również jakieś specjalne umiejętności? O tym wszystkim piszemy poniżej.

Czym zajmuje się konsultant telefoniczny?

Konsultant telefoniczny jest odpowiedzialny za telefoniczną obsługę klientów. W zakres jego obowiązków wchodzi przede wszystkim udzielanie klientom informacji na temat produktów lub usług danej firmy. Poza tym osoba pracująca na tym stanowisku przyjmuje zgłoszenia dotyczące wadliwego działania towaru, a także służy pomocą w rozwiązywaniu ewentualnych problemów. Część konsultantów zajmuje się telefoniczną sprzedażą – są to tzw. telemarketerzy.

Jakie wykształcenie powinien posiadać konsultant telefoniczny?

Zawód konsultanta telefonicznego nie wiąże się z żadnymi ścisłymi wymaganiami dotyczącymi wykształcenia. Najlepszym na to dowodem jest fakt, że w charakterze konsultantów często pracują uczniowie oraz studenci. Niemniej jednak od potencjalnych kandydatów na to stanowisko oczekuje się przeważnie ukończenia szkoły średniej.

Czego od konsultanta telefonicznego wymagają pracodawcy?

Pracodawcy wymagają od kandydata na to stanowisko przede wszystkim wysokich umiejętności interpersonalnych. W końcu zawód konsultanta polega na pozostawaniu w nieprzerwanym kontakcie z ludźmi. Dlatego cechami szczególnie pożądanymi u osoby ubiegającej się o tę pracę są: wysoka kultura osobista, elokwencja, cierpliwość, umiejętność panowania nad emocjami (przydatna zwłaszcza w przypadku roszczeniowych klientów), dar zjednywania sobie ludzi, a także poczucie humoru. Do wykonywania tej pracy koniecznie są zatem określone predyspozycje.

Jakie pytania mogą paść na rozmowie kwalifikacyjnej?

Na rozmowie kwalifikacyjnej kandydat na stanowisko konsultanta może zostać zapytany o to, czy ma już jakieś doświadczenie w profesjonalnej obsłudze klienta. Warto powołać się na firmy, z którymi się dotychczas współpracowało. Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia zawodowego, postaraj się pokazać wszystkie swoje atuty, które będą przemawiały na Twoją korzyść. Podczas rozmowy może paść również pytanie o to, czy potrafisz sobie radzić w sytuacjach stresowych, co byś zrobił, gdyby klient zachował się w nieszablonowy sposób, czy uważasz swoje umiejętności interpersonalne za wystarczające do podjęcia tej pracy etc.

Ile zarabia konsultant telefoniczny?

Zarobki konsultantów telefonicznych pracujących w dziale obsługi klienta wahają się w okolicach płacy minimalnej. Nieco lepiej mają telemarketerzy, którzy mają ustaloną stawkę godzinową, a ponadto otrzymują prowizję od sprzedanych produktów bądź usług. Ich wynagrodzenia są więc nierówne, ale wahają się od 2000 do ponad 3000 zł.

Jeśli jesteś komunikatywny, lubisz mieć kontakt z ludźmi i posiadasz wysoką kulturę osobistą – praca na stanowisku konsultanta telefonicznego może Ci się spodobać. Dzięki niej rozwiniesz swoje umiejętności interpersonalne, a uczestnictwo w specjalistycznych kursach wstępnych pozwoli Ci nauczyć się profesjonalnej obsługi klienta.


4.0 / 5.0 [1 ocen]

Oferty specjalne