Używamy plików cookies w celu analizy ruchu na stronie, dopasowywania reklam oraz realizacji usług. Kontynuując korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies przez serwis All the Jobs. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej polityce prywatności
OK
Używamy plików cookies w celu analizy ruchu na stronie, dopasowywania reklam oraz realizacji usług. Kontynuując korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies przez serwis All the Jobs. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej polityce prywatności
OK
Obrazek nagłówkowy dla artykułu Jak pracodawca powinien dbać o zdrowie swoich pracowników?

Jak pracodawca powinien dbać o zdrowie swoich pracowników?

2021-02-23

Jak pracodawca powinien dbać o zdrowie swoich pracowników?

2021-02-23

Zdrowie pracowników leży w interesie każdego pracodawcy. Wypoczęci, zdrowi i pełni energii pracownicy są znacznie bardziej efektywni i zaangażowani w swoje obowiązki zawodowe. Na ich samopoczucie można wpływać różnymi sposobami, począwszy od redukcji stresu, a skończywszy na zachęcaniu do uprawiania sportu.

Praca może być dla pracownika źródłem frustracji i nieustającego stresu, ale może też stanowić pozytywny element codziennego życia. Niestety, ten pierwszy przypadek ma miejsce zdecydowanie zbyt często. Pracownicy bywają przemęczeni, rozdrażnieni, niewyspani. Przytłoczeni obowiązkami i złą atmosferą w pracy nie mają już czasu na wspieranie swojego zdrowia po wyjściu z biura. W efekcie z dnia na dzień są coraz bardziej niezadowoleni i czują się coraz gorzej. Dlatego każdy pracodawca powinien wspierać zdrowie swojej załogi – leży to nie tylko w jego obowiązkach, ale i w interesie, gdyż jak wiadomo zdrowy pracownik, to pracownik zmotywowany.

Zdrowie i samopoczucie pracowników mają znaczenie

Stres ma olbrzymi wpływ na nasze zdrowie. Kiedy wkracza w nasze życie na długi czas, stajemy się znerwicowani, wiele rzeczy nam nie wychodzi, nie mamy też ochoty na wykonywanie codziennych obowiązków. Oczywiście nie ma takiej pracy, która byłaby absolutnie pozbawiona czynnika  stresu. Jako szefowie możemy jednak ograniczyć udział stresu w pracy naszej załogi, na przykład poprzez stworzenie w firmie przyjaznej atmosfery. Zadbajmy o to, by każdy pracownik czuł się wartościowy, nie twórzmy sztucznych podziałów, pozwólmy współpracownikom wzajemnie się wspierać i motywować.

Pracodawcy nie powinni też dodatkowo obciążać swoich podwładnych. Zbyt wiele nadgodzin czy konieczność zabierania pracy do domu, kradnie pracownikowi cenny czas, który może przeznaczyć na aktywność fizyczną i relaks czy też spędzić z bliskimi. Zbyt duży natłok obowiązków utrudnia ponadto odpoczynek podczas snu, a ten ma wyjątkowy wpływ na jakość funkcjonowania.

Zadbajmy o komfort pracowników podczas pracy

Każdy pracownik powinien mieć możliwość zjedzenia w pracy wartościowego posiłku, regularnego nawadniania się i podjadania zdrowych przekąsek. Dobrze byłoby, aby mógł zregenerować się w ten sposób w ogólnodostępnej kuchni, pobliskim barze czy na firmowej stołówce. Weźmy też pod uwagę, że długotrwałe siedzenie przy biurku czy inna praca w niezmienionej pozycji bardzo niekorzystnie oddziałują na zdrowie. Aby zmniejszyć negatywne skutki pracy w siedzącej pozycji, należy regularnie wstawać od biurka, by rozluźnić sztywny kręgosłup i wesprzeć krążenie nóg. Wreszcie, jeśli charakter pracy na to pozwala, złagodźmy nieco dresscode, aby każdy mógł założyć do biura coś wygodniejszego.

Odpoczynek i zdrowie po pracy

Jako szefowie możemy zachęcać naszych pracowników do uprawiania sportu, np. zapewniając im kartę benefitów z wstępami na siłownie, baseny i do klubów fitness. Organizując wyjazd integracyjny dla załogi, warto rozważyć uczestnictwo w zabawie z elementami ruchu i aktywności fizycznej.

Ocena artykułu:
(0)
Oceń artykuł:

Czytaj dalej

Ocena artykułu:
(0)